Študent bo splavil jadrnico, ki jo je izdelal sam

Dan Poljšak, 21-letni Škofjeločan, bo danes ob 17. uri v Marini Portorož splavil sedem in pol metrov dolgo jadrnico vrste škuner, ki jo je z lastnimi rokami izdeloval vse od svojega 16. leta starosti. Jadrnico, v katero je vložil približno 7000 ur svojega časa, je poimenoval Cassiopeia.

  • Novice

Leseno dvojambornico krasijo številni umetelno izdelani detajli, ki jih je Poljšak dolgo brusil, kital in barval. Na začetku mu je pomagal stari mojster iz Pirana Ivica Krpetič, sicer pa je znanje o gradnji jadrnic pridobil iz knjig in s spleta, je sporočil Poljšak. Načrt linij jadrnice je narisal mojster Andrej Balanč.

"Imamo tudi eno staro družinsko jadrnico, sem si pa od nekdaj želel zgraditi tudi svojo leseno jadrnico. Pred to barko sva z očetom preuredila še eno manjšo. Imela je plastičen trup, midva pa sva naredila lesene jambore. Ko sem jo prerasel, sem začel resno razmišljati o gradnji lesene jadrnice," je pojasnil Poljšak.

Gradnjo je, kot je opisal na spletni strani projekta, ki je dostopna tu, razdelil na štiri faze. V prvo so sodili zagotovitev prostora, nakup lesa in orodja, priprava šablon, obdelava letev, izdelava gredlja ter premčne in krmne statve, pa izdelava in postavitev reber.

Druga faza je vključevala izdelavo palube s kabino, izdelavo ojačitev in nosilcev za motor ter izdelavo oplate. V tretji fazi je brusil, dodeloval palubo in postavil jambore, v zadnji fazi pa so sledili še montaža opreme, brušenje in barvanje ter izdelava jader. "Najtežji je bil začetek, prva faza, saj sem se prvič srečal z mnogimi nalogami pri gradnji," je povedal Poljšak.

Za gradnjo lesene barke se je odločil predvsem zato, ker mu je les všeč. "Bivanje v leseni barki je nekaj posebnega, prav tako pa je bolj prijetno, saj je les izolator. Lesene barke so težje, zato lepše premagujejo valove," je pojasnil. Zdaj študira na višji strokovni šoli na smeri lesarstvo v Šolskem centru Škofja Loka.

Projekt, ki je stal približno 25.000 evrov, je delno kril sam, pri financiranju pa so pomagali tudi sponzorji in prostovoljni prispevki. Gradnjo so ga na prvem mestu podpirali domači, v projekt pa so se vključili tudi Marina Portorož, Gimnazija, elektro in pomorska šola Piran, nekatera podjetja, umetniki in drugi, je še navedel na spletni strani projekta.

Po morju bodo Cassiopeio pospremile tudi druge stare barke slovenskega morja, med njimi Stari maček, Ampelea, Sandokan in Pia, je še zapisal v sporočilu za medije.

Poslušate
THUNDER
IMAGINE DRAGONS